Maak klanten loyaal

Klantenservice is erg belangrijk in het behouden van je klanten. Er zijn verschillende aspecten waar je je als bedrijf mee bezig mee moet houden om een goede klantenservice te leveren. Als je dit niet doet voelen klanten zich niet serieus genomen en zullen ze overlopen naar de concurrenten. Je moet dus klanten loyaal maken, dit kan je creƫren door de klant een positieve ervaring mee te laten maken bij jou bedrijf. loyale klanten die vaak terug blijven komen zijn waardevol, ze zorgen voor een hogere omzet. Maar welke aspecten zijn nou zo belangrijk bij een goed klantenservice?

 

Mobiel bellen klantenserviceTen eerste moet je altijd bereikbaar voor je klanten om eventuele onduidelijkheden op te helderen. E-mails moeten binnen een redelijke tijd en op een nette manier worden beantwoord en de telefoonservice moet ook op niveau zijn. dit houdt in dat je klanten niet te lang in de wacht moeten staan en als ze vragen stellen dat deze dan gericht worden beantwoord. Veel bedrijven kunnen de mails nog wel beantwoorden maar de telefoonservice is vaak te veel. Bedrijven besteden daarom de telefoonservice uit aan een inbound callcenter om zo meer tijd te hebben voor andere werkzaamheden, zoals de persoonlijke klantenservice.

 

Ten tweede is het belangrijk om altijd goed te luisteren naar je klanten. Als klanten tegen een probleem of onduidelijkheid lopen tijdens bijvoorbeeld een aankoop, dan zien ze het meestal wel door de vingers. Fouten maken is menselijk. Maar als er niet goed word geluisterd naar hun klacht en de volgende ze de volgende aankoop weer tegen hetzelfde probleem lopen, komen ze meestal niet meer terug. Elke klacht moet serieus worden genomen, en moet er nagegaan worden of er een fout zit in het proces.

 

Al met al is het belangrijk om je klanten tevreden te houden. Zo blijven de klanten bij je terugkomen en kunnen ze zelfs ervoor zorgen dat je meer klanten krijgt!

Gerelateerde items:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *